Sanda Nicola: Magda are tot sprijinul doctoritei Oana Ciocan de la Spitalul Coltea

http://www.facebook.com/notes/sanda-nicola/magda-are-tot-sprijinul-doctoritei-oana-ciocan-de-la-spitalul-coltea/357449564100

Magda are tot sprijinul doctoritei Oana Ciocan de la Spitalul Coltea
 Azi la 13:54
Am vesti pe care stiu ca le asteptati… L-am insotit astazi pe tatal Magdei la Coltea. In aglomeratia de pe sectia ‘Hematologie’ atmosfera iti strange sufletul ca intr-o menghina. Multi, prea multi oameni tristi care asteapta disciplinati rezultate la analize, verdicte, sperante de viata pentru ei insisi sau pentru cineva drag…

Venisem neanuntati iar mie imi era teama ca nu va fi posibil sa-i rapim doctoritei niste timp. Imi mai era teama si ca n-ar fi tocmai moral sa intram in fata altor oameni adusi acolo de aceeasi spaima: spaima ca vor pierde curand pe cineva drag. Practic, ca sa ajungem la doctorita Ciocan era nevoie de o mare doza de nesimtire. Si mai era un obstacol greu de trecut: un bodyguard in uniforma care bloca accesul pe culoarul catre biroul doctoritei.

Dupa o perioada de asteptare ne-am luat inima in dinti si i-am spus bodyguardului pe cine cautam. El ne-a replicat ferm sa asteptam pe hol ca va veni dansa la noi. As fi pariat ca-i un raspuns standard menit sa-l ajute sa disperseze omenii care incercau, cu totii, sa patrunda pe culoarul catre birouri. Uite ca n-a fost asa!

In scurt timp o tanara a venit si a intrebat cine o cauta pe doctorita Ciocan si in ce problema. I-am povestit pe scurt despre ce-i vorba iar ea a plecat. „Oare o mai veni inapoi?”, s-a intrebat domnul Ciobanu care isi dorea din tot sufletul sa se intalneasca personal cu doctorita Magdei ca sa spulbere cumva toate neintelegerile aparute. In mai putin de un minut a venit la noi chiar medicul Oana Ciocan care ne-a condus pe amandoi intr-un birou.

Am asistat la o discutie foarte calda intre doamna doctor si domnul Ciobanu din care oricine si-ar fi dat seama ca cei doi erau aliati vechi in lupta pentru viata Magdei. Medicul i-a explicat parintelui ce lipseste de la dosar si in ce temei i s-a refuzat prelungirea formularului. Este o lege pe care nu a facut-o ea si pe care ea trebuie sa o respecte. Reiese ca de aceasta data incurcatura pleaca din clinica de la Milano. Pentru ca dosarul sa fie complet, medicii italieni trebuie sa explice punctual ce proceduri vor urma in terapia Magdei iar doctoritei Ciocan ii revine sarcina sa argumenteze de ce pacienta nu le poate urma in Romania. Daca procedurile se incadreaza in prevederile formularului E112 atunci sunt argumente suficiente pentru prelungire.

Din cate am inteles eu pana aici, si va rog sa luati asta ca pe o presupunere a mea, documentele de la medicii italieni nu exprima in clar la ce tratament o vor supune pe Magda, desi toate recomanda ferm ca ea sa continue terapia acolo. Asta ar fi sursa principala a neintelegerilor.

„Ajutati-ma sa va ajut!” a fost exprimarea doctoritei Oana Ciocan, explicand ca daca familia nu obtine de la clinica din Italia un document care sa respecte cerintele de aici, ea este legata de maini. Cu toate astea, Oana Ciocan s-a apucat sa intocmeasca iar, a nu mai stiu cata oara, raportul prin care solicita prelungirea formularului E112. Am aflat de la Magda ca intre timp a primit o adeverinta noua de la medicii italieni pe care o va trimite la dosar. Tatal Magdei va ridica vineri de la Coltea noul raport si se va adresa din nou CASMB cu speranta ca cei de acolo isi vor respecta promisiunea facuta joi.

P.S. Dupa ce am vazut azi pe sectia doctoritei Ciocan, acea aglomerare de suflete chinuite care depind de competenta ei si a colegilor sai, nu ma mai intreb de ce n-a raspuns la telefon joia trecuta.😉

Lasă un răspuns

