Strigatul meu de ajutor

De 5 ani , din iunie 2005 sunt bolnava de limfom Hodgkin stadiul IV-B , in ciuda pronosticului ca nu apuc luna mai 2007, sunt inca in viata datorita dorintei mele nebune de a trai si de a invinge boala, Pe langa faptul ca am luptat si lupt din rasputeri sa inving boala am avut in cei 5 ani mult de lupta si cu sistemul RO. Am obosit si sunt cu nervii intinsi la maxim.Nu mai am forta necesara, eu trebuie sa-mi canalizez energiile spre vindecarea mea, nu sa stau sa bat din usa in usa pt a obtine formularul E112.

Scurt rezumat al povestii mele in lupta cu sitemul Ro https://magdaciobanu.wordpress.com/about/

Multumesc celor care au scris si vor scrie despre mine

http://www.hobbitu.ro/index.php/2010/03/01/un-martisor-pentru-magda/

http://www.adevarul.ro/actualitate/social/tratament_in_strainatate-formular_112-ordin_50-carmen_uscatu-salveaza_vieti_0_216578790.html

http://danielraduta.ro/?p=442

 http://supravietuitori.wordpress.com/magda-ciobanu-limfom-hodgkin/

http://isabellelorelai.wordpress.com/

 http://isabellelorelai.wordpress.com/2010/02/20/magda-ciobanu-si-strigatul-ei-de-ajutor/

 http://danvoiculescu.net/blog/2010/02/

http://portase.net/2010/02/25/donam-si-noi-mai-cu-talent/

http://facem-zambete.blogspot.com/2010/02/ajutor-pentru-magda.html

http://ia-atitudine.blogspot.com/

 Pe 2 mai 2007 am facut transplant de celule stem la “Fondazione Centro S. Raffaele del Monte Tabor Instituto di Ricovero e Cura a Carattere Scientifico-Unita Operativa di Ematologia e Trapianto di Midollo Osseo.”-Italia-Milano. De 3 ani merg in Italia, dar acum se pare ca nu mai pot pot continua tratamentul si investigatiile daca nu obtin formularul E112.

 Prima mea cerere pentru obtinerea formularului E112 a fost in martie 2007 si s-a solutionat in 21.04.2008 (dupa un an!!!) Primul formular E112 (21.04.2008-21.10.2008)

Al doilea formular E112 (18.10.2008-17.04.2009)

Al treilea formular (17.04.2009-18.10.2009) In 9 oct 2009 am depus documentele necesare prelungirii valabilitatii formularului E112 valabil in perioada 17.04.2009-16.10.2009 .

Scrisoarea medicala depusa se afla la mine pe blog :

https://magdaciobanu.wordpress.com/2010/02/24/scrisoare-medicala-italia-17-09-2009/

In 23oct2009 am primit o adresa de la Presedinte Director General -Adina Geana cu nr inregistrarea 27951-prin care eram instiintata ca “dosarul este inca in lucru pana in momentul reglarii disfunctionalitatilor sesizate”(raspuns casa de asigurari din 23.10.2009). Motivatia verbala a respingerii a fost:”Ti-am dat o data, de doua ori-da’ tu vrei de noua ori??? Pe scurt nu se poate obtine la nesfarsit si ori ma fac bine ori mor odata. Eu stiu ca se poate obtine acest formular pe perioada nedeterminata – adica pana la solutionarea tuturor problemelor. Imi doresc si eu sa obtin un formular pe o perioada nedeterminata ca sa scap de stresul asta.

 Din momentul respingerii(23oct 2009) si pana acum medicii din Italia au fost indulgenti si m-au tratat si fara formularul E112 , dar nici acolo nu se poate la infinit, asa ca m-au instiintat frumusel sa fac rost de formular ca sa putem continua tratamentul si investigatiile sau de bani.

Pe 11 febr 2010 ai mei au fost la CASMB – Str Branduselor nr2-4 sect.3 Bucuresti sa depuna in dosarul care se afla in lucru noua scrisoare a medicilor din italia, datata din 4 febr 2010 in care este explicat ca trebuie sa continui taratmentul ACOLO. Mi s-a pus in brate raportul pe care medical curant trebuie sa-l completeze din nou deoarece trebuie intocmit un nou dosar fiindca cel care era in lucru nu mai este valid intrucat la mometul depunerii vechiului dosar formularul era inca in perioada de valabitate si am solicitat prelungirea lui. Acum a expirat perioada de valabilitate si trebuie intocmit un nou dosar de solicitare a formularului. Am vorbit cu medicul meu curant care este(era) foarte cooperant si mi-a spus “Magda eu nu am ce sa-ti scriu in plus fata de cel precedent care a fost respins. Mergi si vorbeste personal cu DR Anamaria Nitulescu si intreab-o ce trebuie scris ca sa-l aprope si eu il completez.”

Si uite asa au inceput drumurile mele la CAMSM-Mosilor, unde nu este de gasit Dna doctor Nitulescu Maine se fac doua saptamani in care am facut drumuri inutile la CASMB- Sediul Mosilor (Calea Mosilor, nr. 274, etaj 2, BUCURESTI – cladirea „Nufarul”)

Tata si Valentin au fost la CASMB in vederea unei audiente la dna Dr Anamaria Nitulescu:

Joi (11.02.2010) – biroul inchis din cauza unei inundatii

Vineri – nu se lucreaza cu publicul-nu a fost

 Marti(16.002.2010) – in continuare nu se lucreza pt ca este inundat biroul

Miercuri(17.02.2010) –a aflat de la paznic ca este in concediu dna doctor Anamaria Nitulescu si pt a putea avea o audienta trebuie trimis un fax cu o cerere pentru solicitarea audientei si apoi daca avem noroc martea cand are audiente ne va primii.

Marti (23.02.2010) a fost tata cu Valentin in audienta la CASMB, dar doamna Nitulescu nu era.Era un alt medic care ii tinea locul. Concluzia discutiei : Trebuie sa intocmesc un nou dosar. Va trebui sa merg din nou la doctorul meu curant sa-mi intocmeasca un nou raport medical si va trebui sa intocmesc un nou dosar. Am vorbit cu dr mea de la spitalul Coltea – medicul curant si acum se cam codea sa-mi competeze un nou raport medical deoarece acum are si ea acum un nou taratment experimental pt boala Hodgkin refractara. Dar in cazul meu este vorba de recadere dupa TRansplant. Vor merge ai mei maine sa discute cu ea sa vedem daca se va indupleca sa-l completeze.Toate asta vor dura timp pretios, dar le voi face din nou si daca imi vor respinge iar dosarul o sa apelez la doamna Carmen Uscatu de la Salveaza Vieti sa ma ajute sa-i dau in judecata.

Eu pe 4 martie ar trebui sa reincep chimio la clinica din Milano unde se afla si domnul Daniel Raduta, daca voi reusi sa obtin formularul E112 sau banii neceasari tratamentului.

 Ideea Domnului Dan Voiculescu de a infiinta un ghiseu unic pt E112 care sa solutioneze problemle in max 10 zile pare un vis asa de frumos…Eu intre timp lupt pt a 4-a oara pt visul meu(obtinerea formularului E112) de pe 11 februarie. Si credeti-ma ca de fiecare data a fost o adevarata aventura ca sa-l obtine. Dar cum sunt o luptataoare, am reusit, pana acum…

In cei 5 ani de cand sunt bolnava am cunoscut foarte multi pacienti care au fost rapusi de sistem, in conditiile in care in alta tara ar fi fost salvati, dar din lipsa pilelor, a banilor, a lipsei de informatii nu au putut sa lupte pt sansa lor.E trist sa stai pe mergine neputincios si sa vezi cum mor atatea persone din cauza indiferentei celor de la conducere. Daca traiesti in Ro trebuie sa te nasti cu nervi de otel si o rabdare infinita. Sunt disperata si nu stiu cui sa ma adresez. Nu vreau sa fiu si eu o victim a sistemului.

 Eu acum ce fac??? Am nevoie disperata de formularul E112 ca sa-mi pot continua tratamentul si investigatiile in Italia.

23febr 2010-au fost ai mei la medicul curant care a refuzat sa mai completeze un alt formular deoarece nu au reusit sa obtina asa cum a solicitat ea formularea corecta raportului intocmita se Anamaria Nitulescu.Ea spune ca in baza scrisorii medicale din Italia nu poate sa ma trimita acolo la tratament deoarece pot face foarte bine si aici un tratament experimental pentru limfom Hodgkin refractar. Recunoaste ca daca nu plecam in Italia in 2007 acum eu nu mai eram in viata, recunoaste ca o parte din tratamentele facute acolo aici nu se puteau face si totusi nu e de acord sa plec iar, avand in vedere ca situatia mea nu e chiar asa de critica. Eu sunt disperata, pt ca practic se joaca cu viata mea. Daca as ramane aici sunt convinsa ca dupa foarte putin timp va recunoaste iar ca nu mai are ce sa-mi faca si ma va trimite iar in Italia cand starea mea va fi deplorabila ca sa repare iar cei de acolo ce strica ei aici. Eu m-am saturat.Era sa mor de trei ori in Ro pana acum. Prima data daca nu plecam la transplant in 2007, a doua oara pe 30 decembrie 2008, cand m-am intors in tara dupa un ciclu chimioterapic facut in Italia cu valorile analizelor foarte scazute.Aveam zero leucocite ,zero trombocite si foarte mica hemoglobina si practic simteam cum mi se scurge viata printer degete.Am chemat salvarea si m-au dus de urgent la Sf Pantelimon-cei de acolo au dat neputinciosi din umeri si m-au trimis la Fundeni la 2 dimineata. Ajunsa la Fundeni doctorita de garda dormea si a fost foarte indignata ca am trezit-o si mi-a spus ca “cine te-a pus sa te intorci in Ro?”.cu chiu cu vai m-a internat dar nu au avut sange si trombocite pana pe 7 ianuarie cand s-a deschis sectia de transplant si centru de donare. Deci am stat la mila lui Dumnezeu. In italia nu am asteptat niciodata mai multe de doua ore dupa sange sau trombocite. Iar a treia experienta neplacuta a fost chiar acum in ianuarie ,cand m-am internat pentru pneumonie cu CRP 160 si dupa 2 saptamani ajunsese 260 si pneumonia avea tendinte de abcedare. M-am speriat si de frica sa nu dau in septicemia am fugit in Italia si dupa 3 zile de internare acolo aveam CRP-98 si dupa o sapt 19.Valoarea maxima a CRP este 6 si indica gradul de infectie din corp.

Acum sunt iar blocata si fara solutie de iesire …

 Oare cine ma poate ajuta???

12 Comments »

  1. 1
    Rodica Says:

    Astia merita ce au facut grecii-sa iasa toata lumea in strada,sa se paralizeze tot sa-i bagi intre doua usi si sa-i strangi acolo pana ii ia dracu!Nu ne ramane decat sa ne rugam sa nu ajungem la mana lor!Sa-ti dea Dumnezeu numai bine si multa putere sa lupti cu Ro!

  2. 3
    ciobanu constantin Says:

    eu eram….sant in italia de 5 ani nu am lucrat nici macar o zi cu documente in regula iar acum un an 2009 mi-a fost depistat un limfom non hodgkin gradul 2 b .Vreau sa-ti spun ca am facut chimioterapie , am fost internat de3 ori am avut complicatii am facut embolie pulmonara si multe altele dar statul italian,nu stiu,sistemul sanitar de aici ,m-au ajutat mereu.Nu sti ce m-as fi facut in tara,cred ca nu supravietuieam.Lupta si spera , e tot ce pot sa-ti spun sperand ca vei putea castiga aceasta batalie contra unui sistem vechi si corupt.

  3. 4

    Draga Magda, am citit printre randuri ce ai scris aici si tot asa printre randuri ce a scris Petru pe blogul sau. Din ce am observat spui pe undeva ca tu te lupti cu boala. Si ai si credinta, printre altele si ca aceste lucruri te-au tinut in viata.
    Pot spune ca da credinta pe care o ai te-a tinut in viata. Dar daca lupti cu boala, parerea mea ca bio-terapeut, acest lucru este un lucru violent si violenta aduce violenta si nicidecum vindecare pana la urma. Conform Legii Atractiei Universale tot ceea ce emitem, exact acel lucru il primim inapoi. Boala ta nu este ceva intamplator cum nu este pentru nimeni. Bolile apar ca o reactie a senzatiilor emise, a gandurilor care au dus la senzatiile emise. Ele vin ca niste semne. Ar trebui sa iei in calcul si varianta prin care sa incepi sa ii multumesti bolii si sa ii spui ca ai inteles despre ce este vorba si ca o lasi sa plece. Dar e vorba despre a multumi. Vezi te rog frumos documentarul cu APA, unde iti explica clar ca noi care suntem facuti din APA, ce se intampla in momentul in care noi MULTUMIM.
    Sunt mai multe de discutat, dar poate ca nu aici e locul.
    Nu stiu cum ti se va parea ceea ce am scris eu aici, dar sunt lucruri venite din suflet si pe care le-am experimentat pe mine si pe alti oameni care au avut incredere in mine.
    Iti urez tot binele pe care il poti duce.

  4. 5
    dana Says:

    Pot sa-ti spun ca acasa te lupti cu morile de vant, cu ajutorul Domnului vei reusi sa-ti continui tratamentul afara (Italia). SPERA, INCREDE-TE SI VEI REUSI. Doamne ajuta!

  5. 6
    MIHAELA Says:

    BUNA MAGDA,IN ROMANIA DACA ESTI BOLNAV SI NU AI BANI MUORI.SUNT ATATEA DOCTORI CARE STIU SA-SI FACA MESERIA ,IN ROMANIA,DOAR CA TREBUIE SA LE DAI.TATAL MEU A FOST INTERNAT IN SPITAL LA BUCURESTI ,AVEA UN FEL DE CANCER,ERA FOARTE GRAV,NU S-A UITAT NIMENI LA EL PANA CAND NU I S-A BAGAT CEVA IN BUZUNAR,NICI CEARCEAFUL NU L-AU SHIMBAT INFIRMIERELE PANA NU AU VAZUT CEVA.CATA CORUPTIE E LA NOI IN TARA.ROMANILOR LI SE OPRESTE BANI DIN SALARIU PENTRU SANATATE,,,CAND TE DUCI LA DOCTOR TREBUIE SA PLATESTI ,,MEREU BANI BANI BANI…OARE NU E NIMENI CAPABIL SA FACA CEVA PENTRU SANATATEA PUBLICA?
    EU LOCUIESC IN ITALIA DE APROAPE 6 ANI,SI CREDEMA NU M.AS INTOARCE IN ROMANIA DACA N-AS AVEA PARINTII SI RUDELE.NU SE POATE TRAI IN ASA HAL.
    ITI DORESC NUMAI BINE.FI TARE SI NU TE LASA .

  6. 7
    maria Says:

    Buna Magda.Am citit printre randuri ce ai scris si nu ma pot abtine din plans…, ptr ca si eu tranversez o situatie similara cu a ta.Am fost operata ,acum 5 ani de limfom hodking, am urmat 4 sedinte de chimio si 24 sedinte de iradiere, dar totul s-a intamplat in Ouito-Ecuador.In 2006 m-am intors in tara si am fost la fundeni,ptr. a incepe anumite controale periodice de analize. Pana anul trecut totul a decurs normal, dar sapt. trecuta am inceput un maraton de analize ptr. ca am implinit cinci ani de la operatie si printre care CT, din pacat azi mi-au dat rezultatul si boala a recidivat din nou, nu stiu cum sa intru in posesia FORMULARULUI E112, ptr ca aici nu am nici o garantie ca o sa am sanse de trait.Multumesc ptr. ajutor.

    • 8

      trebuie sa acordul clinicii din UE ca este de acord sa te trateze .apoi medicul curant de la Fundeni iti va completa daca doreste raportul medical si apoi il depui la CASMB si te rogi sa-l aprobe.daca mai ai intrebari nu ezita sa ma contatezi.nu stiu daca ai inteles

  7. intradevar e greu in Romania si sistemul sanitar lasa de dorit,,,,dar trebuie sa luptam din rasputeri ,,,,, asa ca te rog din suflet lupta in continuare,,,,,,te roaga o luptatoare cu aceasta boala parsiva,,,,eu am avut noroc de un medic de milioane la TG MURES……chirurgul MOLNAR CALIN un on in primul rind si apoi medic,,,sint sigura ca la saracia mea daca nu era acest doctor astazi nu mai eram,,,,l-am cunoscut intimplator in ultima clipa pe 13 ianuarie 2009,,si de atunci lupta alaturi de mine,,,in prezent cu toate transformarile,,operatiile ,,chimioerapiile,,radoterapiile ma sint ,,pot zice bine,,,asa ma vad si simnt,,,dupa aproape 2 ani relatia este ca la inceput,,,,,,,cu acest doctor…deci lupta pina vei reusi sa obtii ce doresti si moralul sus……

    • 10

      sisitemul sanitar din RO este jalnic.EU lupt de 5 ani jumatate si o sa o fac in continuare.Sunt convinsa ca o sa reusesc,nu am nici un dubiu.Ma bucur ca esti o luptatoare si ca ai alaturi un medic minunat.Doamne ajuta sa fim sanatoase cat mai curand!

  8. 11
    dana Says:

    Sunt mama unei fete de 16 ani care a facutin italia 2009 un transplant de maduva de la un donator strain, ceea ce scrii tu este destul de dureros. Stim cu totii ca in romania din cauza banilor nimeni nu se ocupa de sistemul sanitar, dar dk unul dintre CEI MARI sau copiii lor ar fi fost in situatia ta, ar fi gasit bani de urgenta sau ar fi dat legi de urgenta. Esti intradevar o luptatoare dar cuvintele nu sunt de ajuns, tu ai nevoie de anumiti bani ca sa te poti trata in continuare in italia caci acasa nu se poate face nimic. Nu stiu dk incerci sa te asiguri cumva cu un contract de munca cu niste acte in italia cumva cu o rezidenta care iti da mai multe sanse de a supravetui sistemului sanitar.
    Doamne ajuta!
    Dana

  9. 12
    isabela Says:

    eu sunt acum in italia, mai am 3 sedinte de chimioterapie si am scapat , pet/ul e negativ, sa speram ca am scapat de acest limfom hodgkin definitiv. ma tratez la institutul national de tumori milano. ca sa ma pot trata aici am facut un contract de munca, bineinteles ca nu lucrez ( am cunoscut un italian care mi/a facut contract de munca de 5 ore pe zi, adica part /time si de aici e foarte usor, platesc in fiecare luna 100 e taxe. daca te intereseaza cum poti face lucrul asta, intraba/ma , si/ti spun, doar ca trebuie sa cunosti pe cineva care lucreaza aici sau un italian.


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

